Als afsluiter wil ik kort zeggen dat ik met deze opdracht toch meer heb bijgeleerd dan dat ik origineel verwachtte, ik keek uit naar het schrijven van een essay en heb dit uiteindelijk niet kunnen doen waardoor mijn zin in deze opdracht versmolt in een hoopje moeite maar in mijn laatste posts heb ik geprobeerd de filosofieën toe te passen op mijn eigen interesses in de kunst. Wat heeft de kunst nog te betekenen in de 21ste eeuw? Ik denk dat dit een combinatie is van genot en het op een niet al te eentonige manier overbrengen van ideeën. Hegel zegt dat de kunst dood is maar ik denk dat kunst nooit dood kan zijn, het gaat altijd een didactische waarde hebben die het lezen van een expres moeilijk geschreven tekst met gemak overstijgt.
Hamlet - Lisaboa Houbrechts & Kuiperskaai In een vorige post heb ik ‘Le Chicon’ besproken en daar zei ik dat een filosofische benadering moeilijk was. Nu hebben we Hamlet, dit is nog een stapje verder. Toch wil ik opnieuw proberen ergens iets uit te halen. Toen we Hamlet besproken na de voorstelling en in de klas hoorde ik verdeelde meningen maar wel overheersend aan de negatieve kant. Het bleef gaan over hoe slecht het was gespeeld en hoe slecht uitgewerkt aan de hand van de beschrijving. Dit interesseert me niet echt. Ik zeg niet dat een mening hebben niet goed is maar wanneer iemand iets slecht vindt moet deze er wel een deftige argumentatie aan plakken en niet zomaar een denigrerend lachje. Wat me interesseerde aan de voorstelling was het decor, ik heb er nauwelijks iets over gehoord. Er waren verschillende vloeren onder elkaar door gebruik te maken van doeken. Elke keer bij het begin van een deel van het drieluik dat de voorstelling was werd de vloer oftewel weggetr
Reacties
Een reactie posten